середа, 28 квітня 2021 р.

Четвер 29.04.21.



                                                      Доброго ранку! 

                               Продовжуємо працювати дистанційно.

                              Зустрінемося о 9 годині ранку у ZOOMI.

1. Українська мова.

Тема. Що ми знаємо про будову слова.

Матеріали до уроку та домашнє завдання вміщені у презентації. 


2. Літературне читання.

Тема. Робота з літературним твором.

Прочитай уважно текст.

КАЛИНА ЦВІТЕ ПІЗНО

Жила собі дівчинка Марійка. На цю осінь вже в третій клас перейшла. Після уроків біжить вона на город, а потім у сад. Тут Марійка нарве травички для кроликів, опалі яблука позбирає, вичистить гарбузи, а їхнє насіння покладе сушитися на підвіконня.

Якось покликала її сусідка бабуся Марина.

— Чуєш, онучко! Я на своїй калині вже кетяги обламала. Час і тобі пообламувати,  бо незабаром дощі почнуться!

Пообламувала дівчинка кетяги калини і взялася пучечки в’язати. Коли це заходить у двір тітка Ольга. Марійка хутенько принесла стільця:

— Сідайте, тьотю!

— Та ніколи мені. Їду в місто до дочки. Вона просить, щоб  на цілу зиму зоставалася. Щось я хворію часто. Ось вам пиріжків  принесла. Бувай здорова!

Провела Марійка  гостю та й сіла пиріжки їсти. Як же смачно! І враз дівчинці зробилося соромно-соромно. Згадала, що тьотя Оля все покашлювала, а вона, Марійка, не дала їй ані жменьки калини. Калина від застуди чи не найкращі ліки.

Швидко проминула зима. Ось і весна прийшла з теплими дощами. Облетіли з вишень білі пелюстки,  перецвіли яблуні. Лише калина і досі чорніє. Жодного листочка на всьому кущі. А коли ж вона цвістиме?

Бабуся й каже:

— Бачиш, онучко, недарма калина завжди цвіте пізно. Наче прислухається, вагається. Всі дерева й трави дуже чутливі до зла і добра, до людського слова. А калина — особливо! Тобі видніше, за що вона могла на тебе нагніватись. Щось, мабуть, сталося, що цього року цвісти не хоче.

— Я починаю здогадуватись... От якби тітка Ольга додому вернулася! Я для неї три пучки ягід приберегла. А минулої осені, коли вона заходила до нас, якось не здогадалася з нею поділитися, — виправдовується дівчинка.

— Бачили Ольгу в місті, навесні вона знову розхворілася. Ти її не дочекаєшся. А коли надумаєш сама їхати до неї, то у мене адреса є — ось, візьми.

Ходила Марійка замислена цілий день, а тоді надумала разом з мамою поїхати до Києва, щоб знайти там тьотю Олю.

— Я перед нею так завинила! — каже дівчинка мамі. — І перед калиною винна теж, то через мене вона сохне.

За якийсь тиждень приїхали мати з донькою до міста, пішли до тітки Ольги. Зраділа вона гостям, привітала, посадила у вітальні й стала розпитувати, які в селі новини. Марійка мерщій і каже:

— Та все добре, все як було, тільки моя калина після зими чомусь не оживає. Пам’ятаєте, я вам не вділила ягід восени? То ось привезла. Візьміть, будь ласка!

Тітка Ольга усміхнулася:

— Та що ти! Такі дрібниці! Та й мені незручно було просити... Все гаразд, не мучся тим. Сідаймо чай пити!

Наступного дня увечері йшли Марійка з мамою рідною вулицею. Коли вже до хати підходили, прислухалися — а в їхньому садку соловейко щебече.  Забігла дівчинка у двір, глянула — калина за одну нічку і зазеленіла, і рясним цвітом вкрилася.

І відтоді Марійчина калина цвіте щороку. Знає вже дівчинка, як її доглядати. Половину ягід вона людям роздає. А як дізнається, що хтось занедужав, то й останніми поділиться.

           

                                        Виконай завдання.

1. Встанови відповідність (2б.)

 Легенда

 невеликий за розміром розповідний художній. 

Твір про одну чи кілька подій у житті людей, тварин.

 Вірш

народний або літературний твір про вигадані, часто  фантастичні події.

 Оповіда-ння 

поетичний твір поділений на рядки, які римуються.    



 2. Установи відповідність між персонажами твору і їхніми висловлюваннями. (2б.)

А

 

Б

 

В

 

         А Марійка


         Б 
бабуся Марина

 В тітка Ольга


1.    “ Бачиш, недарма калина завжди цвіте пізно ”

2.             “ Ось вам пиріжків із яблуками та сливами принесла ”

3.             “…тільки моя калина після зими чомусь не оживає ”


 3. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору? (1б.)

А       Справжнє добро завжди просте.

Б       Добро не помре, а зло зникне.

В       Коли люди до тебе добрі, будь до них ще ліпший.


 4. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності. (2б.)


          Марійці зробилося соромно.


          Марійка — господиня на городі й в саду.


          Марійка і мама приїхали до тітки Олі.


          Калина навесні не розцвіла.


         Тітка Ольга зайшла у двір до Марійки.


          Калина зазеленіла, рясним цвітом вкрилася.

 5.    Продовж речення. Калина навесні не зацвіла вчасно, бо Марійка… (2б.)

 6.  Запропонуй власний заголовок твору. Обґрунтуй свій вибір. (3б.)

3. Математика.

Тема. Закріплення вивченого матеріалу.

Попрацюй з дидактичним матеріалом с. 180 Варіант1, задача № 1 і задача           № 3; обчислити вирази письмово № 2; № 5.

4. Я у світі.

Тема.  Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність.

 

 


До побачення. 
Зустрінемось завтра о 9 годині ранку у ZOOMI.

          



Немає коментарів:

Дописати коментар