понеділок, 22 березня 2021 р.

Вівторок 23.03.21.

                                     Добрий ранок! Продовжуємо дистанційне навчання.


1.Українська мова.

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання записки з поясненням певного факту за оповіданням М. Коцюбинського «Івасик та Тарасик».

 -Прочитайте вірш.

Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!

- Я не просто так почала урок з цих слів.

- До чого закликає нас автор вірша?

- В яких словах оживає істина?

- Чому людина повинна бути доброю?-

- Які ви зробили добрі справи?

 Милосердя, доброта... Цілком природним закономірним є допомога іншим. Милосердя, доброта — багатоликі. Потреба в них повсякчасна. Навіть тоді, коли немає біди, навіть там, де гори спокійні та земля не хитається під ногами. Милосердя й доброта — як два крила, на яких тримається люд­ство. Але є люди, які нажаль забувають про добрі вчинки. Й за розважливою поведінкою не помічають, що ображають інших. І сьогодні ми познайомимось з пригодою двох хлопчиків Тарасика та Івасика, і спробуємо пояснити їх вчинки.

-Ми складатимемо записку з поясненням певного факту.

 Пояснювальна запискаце документ, в якому може пояснюватись зміст окремих документів, причини й наслідки різних подій, пояснення ситуацій, що склалася.

 Пояснювальна записка може бути виправдувальною (коли містить у собі причини дії), а також пояснювальною (коли містить пояснення дій інших осіб).

Пояснення поділяється на дві частини: фактична (наводяться факти, ситуація, яка склалася) та причинна (тут наводяться причини, які можуть пояснити ситуацію).

 Прочитайте  зразки пояснювальних записок, які б могли складати герої відомих вам казок. Спробуйте зрозуміти, що це за казка.

(опис ситуації) Я, сіра мишка з довгим хвостом, ввечері сиділа у нірці. Почувши шум й стукіт визирнула у двір. Я побачила, що господарі двору, в якому я проживаю, сидять на лаві біля будинку та розбивають золоте яйце, яке перед цим знесла курочка Ряба.

(опис причини) Злякавшись шуму, я вирішила побігти на галявину і пробігаючи повз яйце зачепила його хвостом. Внаслідок чого яйце впало й розбилось. За собою вини не визнаю, бо у всьому винен хвіст. (укр. нар. казка «Курочка Ряба»)

(опис ситуації)  Я, Журавель, якось за запрошенням пішов до Лисички на гостину. Руда вирішили пригостити мене смачною їжею, але стіл сервірувала на тарілках. Саме із-за цього я залишився ображеним і голодним.

(опис причини) Я вирішив провчити Лисичку поставивши її у таке ж становище. Я запросив її на вечерю, а їжу подав у глечику. Лисичка пішла від мене не уївши й зрозумівши свій поганий вчинок. Отже як гукнеш, так і відгукнеться. (укр. нар. казка «Лисичка і Журавель»)

 Ми сьогодні будемо складати пояснювальну записку про пригоди двох хлопчиків Івасика та Тарасика.

-Прочитайте текст М. Коцюбинського.

Івасик ловив рибку. Все, що зловив, склав у кошичок, закинув кошичок на плечі та й іде додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти рибку. Тільки Тарасик підкрався до кошичка, а Івасик почув, що хтось ззаду до кошичка добирається, та й озирнувся...Тарасик одскочив, руки заклав назад, голову задер — іде, наче то не він до кошичка добирався. Іде Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знов підкрався, заклав в кошик руку — та як заверещить!  Великий рак вчепився йому в палець! Бо в кошику не тільки рибка була, а й раки. А Тарасик аж скаче, так йому болить. Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика: ага! попався!  Насилу Івасик одчепив од пальця рака. Одчепив, поклав у кошичок та й пішов собі додому. А у Тарасика палець розпух, кров з його капає... Плаче, бідний.

-Яка пригода сталася із хлопчиками?

-Що робив Івасик?

-Що вирішив зробити Тарасик?

-Чи вдалося Тарасику витягти рибку з кошика? Чому?

-Який наслідок цієї пригоди? (травма, хлопчик плакав)

-Чи допоміг Тарасикові Івасик? Чому?

-Чи правильний це вчинок?

-Як би поступили ви?

-Чи можна хлопчиків назвати добрими?

-Яка приказка підходить для закінчення пояснювальної записки якщо її писатиме Івасик? Тарасик?

 Роби добро, не кайся, робиш зло — зла й сподівайся.

 Перший крок до добра — не роби зла.

 Все добре пам'ятай, а зла уникай.

 Шукай добро: воно дорожче від золота.

 За добро добром платять.

 Чого собі не зичиш, і другому не жадай.

 Сьогодні хлопчики складатимуть пояснювальну записку від імені Тарасика, а дівчатка від імені Івасика.

І так, спробуємо скласти опорну схему.

Тарасик

Івасик

Я, зранку, біля річки, побачив, який рибалив, й вирішив, коли повертався, обманув.

Я, зранку, біля річки, рибалив, складав до кошика, наловивши, повертатись додому, відчув, що хтось ззаду добирається, повернувся, побачив Тарасика, який.

Наздогнав, заклав в кошик руку, ущипнув,  заверещав, вчепився, великий рак, боляче, допоміг відчепити, палець розпух.

Відчув, що хтось смикнув, почув крик, озирнувся, побачив, він плакав, допоміг відчепити, дув на палець, який, не допоміг хлопчикові, бо…

Чого собі не зичиш, і другому не жадай.

Роби добро, не кайся, робиш зло — зла й сподівайся.

 -Запишіть складену записку у зошит і надішліть у вайбер.

2. Літературне читання.

Тема. Урок позакласного читання. Літературні казки українських письменників, самостійне читання. Відгук про книгу.

1. У збірці "Позакласне читання" прочитай уривок з повісті-казки Всеволода Нестайка "У країні Сонячних Зайчиків" про пригоди Веснянки в Палаці Чарівних казок на с. 76 - 79.
2. Виконай тест і перевір, чи уважно ти прочитав текст: https://forms.gle/oTMmqiQqonsytJWs7
3. Склади відгук про прочитане. Запиши у зошит з літературного читання.

3. Математика.
Тема. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа у випадку, коли в частці є нулі. Розв'язування задач.

1)Математичний диктант (у зошиті записуєте тільки відповідь).
- Найбільше двозначне число зменши у 3 рази.
- Запиши, між якими числами знаходиться при лічбі 70509.
- До задуманого числа додали 990 і отримали 2000. Яке число задумали?
- На станцію привезли спочатку 20900 т вугілля, а потім ще 14100 т. Скільки всього тонн вугілля привезли на станцію?
- Швидкість пішохода 5 км/год, швидкість електропоїзда 120 км/год. У скільки разів швидкість пішохода менше, ніж швидкість електропоїзда?
- Збільши 9157 на 7 сотень.
2) Попрацюйте з підручником с. 144 № 908, с. 145 № 915.
3) Обчисліть вирази письмово.
30804 : 34          164557 : 79              269896 : 88
170940 : 84         214079 : 97             408870 : 45
4) Обчисліть.
((9348 : 41 + 16434 : 83) - 9853 : 59) : 7
5)Виконайте дії.
22 р. 3 міс. - 8 р. 9 міс.             14 год 12 хв - 6 год 47 хв
13 год 15 хв - 6 год 39 хв         4 доби 18 год - 2 доби 22 год
9 діб 5 год - 4 доби 8 год         43 км 080 м - 29 км 163 м

4. Образотворче мистецтво.
Тема. Портрет як художній образ. Практична робота: "Казковий жіночий персонаж".
Намалювати портрет улюбленого казкового персонажа допоможе наступна презентація:  



           

                       Дякую за співпрацю. До побачення. Чудового дня.


Немає коментарів:

Дописати коментар