-Відкрий свій зошит. Запиши, будь
ласка,
сьогодні 18 січня, класна робота.
- Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Займенник», а саме познайомимось з особовими займенниками.
Особові займенники мають три особи – першу, другу і третю. Кожна особа має два числа: однину і множину.
Займенники І особи я, ми.
До першої особи
однини належить займенник я, а до
першої особи множини – ми. Ці займенники вказують на особу, яка говорить
про себе чи двох і більше осіб від імені яких говорять.
Займенники ІІ особи ти, ви.
До другої особи однини належить займенник ти, до другої особи множини – ви. Займенники ти, ви вказують на особу, до якої звернено мовлення, тобто до співрозмовника, до слухача.
Займенник ви може вживатися й до однієї особи як засіб вираження ввічливості і пошани. У таких випадках слово ви пишеться з великої літери.
Займенники ІІІ особи він, воно, вона, вони.
До третьої особи однини
належать три займенники: він, вона, воно. Це
залежить від роду (чол., жін., сер.) особи, про яку говорять. До третьої особи
множини належить займенник вони. Ці займенники
вказують на особу чи предмет, осіб чи предмети про які говорять.
Отже, давай ще раз повторимо, які займенники належать до особових (за таблицею).
|
І особа |
ІІ особа |
ІІІ особа |
однина |
я |
ти |
він, вона, воно |
множина |
ми |
ви |
вони |
У непрямих відмінках деякі особові займенники змінюють основу:
я — мене
він — його
вона — її
ми — нас
вони — їх
Завдання 1.
Розподіли займенники у дві групи: я, ми, ти, ви, він, вона, вони, воно.
Однина
Множина
Завдання
2.
Чи змінюються
займенники за відмінками? (да)
Провідміняй займенники.
Н. в. Я
Вони
Р. в.
Д. в.
О. в.
М. в.
Завдання 3. Випиши особові займенники, визначаючи їх особу.
Ти йому про діло, а він про козу білу. 2. Він їй каже « ячмінь», а вона каже «гречка». 3 Або ви, тату, їдьте в ліс по дрова, а я буду дома, або я буду дома, а ви, тату, їдьте в ліс по дрова. 4. Ми з тобою як риба з водою. 5. Воно таке: ні в тин, ні у ворота.
Завдання 4.
- Тобі потрібно списати словосполучення, займенники в дужках поставити у потрібну форму та визначити відмінок.
Просити у (він), згадувати (я), вдячний (ви), спілкуватися з (ми), дружити(ти), подорожувати з (ви).
Переглянь презентацію, вона допоможе тобі краще зрозуміти нову тему.
1.Робота над оповіданням Олега Буценя «Пустощі» с.114-120
- Який епізод оповідання вас вразив найбільше? Чому?
- Яким автор змальовує хлопчика на початку оповідання?
- Чи можна стверджувати, що Михась ставився до сусідки дуже погано?
- Коли хлопчик змінив своє ставлення до Наталі Федорівни? Чому?
- Над чим змушує замислитися цей твір?
- Подумайте, як змінювався образ Михася протягом оповідання?
-Яка основна думка оповідання?
«Той, що творить добро, творить саме життя».
-Знайди у тексті і прочитай:
а) як Михась перший раз зайшов до бабусі;
б) як Михась відчинив двері, а там нікого не було.
2.Установи послідовність тексту.
____ Розповідь бабусі про онука.
____ Похід до магазину.
____ «Зустріч» з Костиком.
___ Пошуки фотографії.
_ __ Покупка для бабусі.
___ Лист від онука.
____ Колекція марок.
Уяви собі, що у тебе є можливість перетворитися у Добро. Закінчи речення про свої дії в образі Добра.
Я – Добро
Я живу ……. Я роблю …….
Я знаю ……. Я мрію ……..
Я бажаю ……
-То якою є має бути добра людина? Запиши у зошит.
Домашнє завдання.
Перечитати оповідання, дати відповіді на запитання.
3.Математика.
Немає коментарів:
Дописати коментар