неділя, 17 січня 2021 р.

Понеділок 18.01.21.

 


Доброго ранку усім! Сьогодні зустрічаємось у ZOOMI о 9 годині. 
Інформація для тих, хто був відсутній на онлайн уроках.

1.Українська мова.

Тема: Особові займенники. Займенники 1-3-0ї особи однини і множини. Їх 
значення, синтаксична роль.

- Із займенником  познайомилися на попередньому уроці. Зараз перевіримо, що  запам’ятали з цієї теми.
- Чому ця частина мови  називається саме займенником? (Вживається замість імені, тобто замість іменних частин мови: іменника, прикметника, числівника).
-На що вказує займенник? (На предмет, їх ознаки,кількість. Але не називає їх.)
- Для чого потрібні займенники? ( Щоб уникати в мовленні повторення слів.)

-Відкрий свій зошит. Запиши, будь ласка, сьогодні 18 січня, класна робота.

-  Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Займенник», а саме познайомимось з особовими займенниками. 

Особові займенники мають три особи – першу, другу і третю. Кожна особа має два числа: однину і множину.

Займенники І особи  я, ми.

До першої особи однини  належить займенник  я, а до першої особи множини  – ми. Ці займенники вказують на особу, яка говорить про себе чи двох і більше осіб від імені яких говорять.

Займенники ІІ особи ти, ви.

До другої особи однини належить займенник  ти, до другої особи множини – ви. Займенники ти, ви вказують на особу, до якої звернено мовлення, тобто до співрозмовника, до слухача.

Займенник ви може вживатися й до однієї особи як засіб вираження ввічливості і пошани. У таких випадках слово ви пишеться з великої літери.

Займенники ІІІ особи він, воно, вона, вони.

До третьої особи однини належать три займенники: він, вона, воно. Це залежить від роду (чол., жін., сер.) особи, про яку говорять. До третьої особи множини належить займенник вони. Ці займенники вказують на особу чи предмет, осіб чи предмети про які говорять.

Отже, давай ще раз повторимо, які займенники належать до особових (за таблицею).

      

 

І особа

ІІ особа

ІІІ особа

однина

я

ти

він, вона, воно

множина

ми

ви

вони

 У непрямих відмінках деякі особові займенники змінюють основу:

я — мене

він — його

вона — її

ми — нас

вони — їх

Завдання 1.

Розподіли займенники у дві групи: я, ми, ти, ви, він, вона, вони, воно.

Однина              Множина

 Завдання 2.

Чи змінюються займенники за відмінками? (да)

Провідміняй займенники.

Н. в.   Я      Вони

Р. в.

Д. в.

З. в.

О. в.

М. в.

Завдання 3. Випиши особові займенники, визначаючи їх особу.

Ти йому про діло, а він про козу білу. 2.  Він їй каже « ячмінь», а вона каже «гречка». 3 Або ви, тату, їдьте в ліс по дрова, а я буду дома, або я буду дома, а ви, тату, їдьте в ліс по дрова. 4. Ми з тобою як риба з водою. 5.  Воно таке: ні в тин, ні у ворота.

Завдання 4.

- Тобі потрібно списати словосполучення, займенники в дужках поставити у потрібну форму та визначити відмінок.

      Просити у (він), згадувати (я), вдячний (ви), спілкуватися з (ми), дружити(ти), подорожувати з (ви).  

Переглянь презентацію, вона допоможе тобі краще зрозуміти нову тему.                             

Домашнє завдання. с. 121-122 вивчити правило; с. 123 вправа 239 (1, 2, 3, 4 завдання).


2.Літературне читання.

Тема: Олег Бунець "Пустощі".

1.Робота над оповіданням Олега Буценя «Пустощі» с.114-120

 - Який епізод оповідання вас вразив найбільше? Чому?

-  Яким автор змальовує хлопчика на початку оповідання?

- Чи можна стверджувати, що Михась ставився до сусідки дуже погано?

 - Коли хлопчик змінив своє ставлення до Наталі Федорівни? Чому?

 - Над чим змушує замислитися цей твір?

 - Подумайте, як змінювався образ Михася протягом оповідання?

-Яка основна думка оповідання?

«Той, що творить добро, творить саме життя».

 -Знайди у тексті і прочитай:

  а)  як Михась перший раз зайшов до бабусі;

  б)   як Михась відчинив двері, а там нікого не було.

 2.Установи послідовність тексту.

____  Розповідь бабусі про онука.

____  Похід до магазину.

____ «Зустріч» з Костиком.

___    Пошуки фотографії.

_  __  Покупка для бабусі.

___    Лист від онука.

____  Колекція марок.

 Уяви собі, що у тебе є можливість перетворитися у Добро. Закінчи речення про свої дії в образі Добра.

Я – Добро

 Я живу …….                                                 Я роблю …….

Я знаю …….                                                 Я мрію ……..

Я бажаю ……

-То якою є має бути добра людина?  Запиши у зошит.

Домашнє завдання.

Перечитати оповідання, дати відповіді на запитання.

3.Математика.

Тема: Узагальнення і повторення вивченого матеріалу.

- Попрацюй з підручником с.104-105 № 634, № 635 (усно), № 636 (письмово). 

Самостійна робота.
https://forms.gle/bhmm5psrycuG8Wkn7

4.Природознавство.

Тема: Особливості природи материків Землі. Півнична Америка.

Переглянь презентацію, вона допоможе тобі краще зрозуміти нову тему.



1. Прочитай у підручнику статтю "Північна Америка" на с.71-74. Перекажи прочитане.
2.Дай відповіді на запитання після статті.
3.Виконай тест за наступним посиланням і перевір свої знання.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeUJ1SJndOmK2jnsKx7XFQFAj5XVL0Vgab6M3vXdkCmon7INw/viewform?usp=sf_link

                                 Дякую за роботу! Гарного дня!

Немає коментарів:

Дописати коментар