вівторок, 28 квітня 2020 р.

29 квітня, середа


Продовжуємо працювати.

1. Українська мова.
Тема. Закріпленння знань про дієслово.


1.До поданих дієслів добери слова-синоніми з не.
Зразок. Відпочивати – не працювати.
Ледарювати – … ;
лежати - … ;
мовчати - … .

2.Прочитай текст. Перебудуй його так, щоб він відповідав назві «Поради лікаря». Використовуй дієслова в неозначеній формі. За потреби додавай слова: корисно, необхідно, шкідливо, слід, треба. Запиши.

Уранці я роблю зарядку. Щодня чищу зуби. Перед їдою мию руки. Лежачи я не читаю. Перед сном провітрюю кімнату.

3.Із поданих слів складіть речення, а із них – текст. Доберіть заголовок. Підкресліть дієслова, визначте час. У першому реченні тексту встановити зв'язок слів. Зробити звуко-буквений аналіз слова підіймається.

Пташенята, у, скоро, з'являться, нього.
Сонце, вище, все, підіймається, землею, над, весняне.
Виспівує, жайворонок, тому, так, і, польовий.
Полі, у, дзвенить, пісня, жайворонкова.
Він, з, ділиться, нами, своєю, радістю.

4.Навчимося робити аналіз дієслів за схемою.
1. Слово для розбору.
2. На яке питання відповідає?
3. Частина мови. Початкова форма.
4. Час.
5. Рід (у минулому часі).
6. Дія  (завершена, незавершена).
7. З якими словами в реченні зв'язане?
8. Яким є членом речення?
Наприклад. Ходить – (що робить?) дієсл., п.ф. – ходити, теп.ч., незавершена, хлопчик, присудок.
Зробити аналіз підкреслених у тексті дієслів.

2. Літературне читання.
Тема. Творчість Михайла Стельмаха "Гуси-лебеді летять"(продовження).
-Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з уривками автобіографічної повісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

- Прочитайте другу частину твору с.159-161.
- Які картини ви уявляли, читаючи текст?
- Назвіть головних персонажів тексту.

- Перекажіть прочитаний уривок.
- Як письменник говорить про останній місяць весни?
- Що хотіла показати малому Михайликові мати?
- Яким уявляв собі літо хлопчик?
- Що сталося за ніч з ягідками?
- Що з собою прихопив травень?
 - Як сонечко відмикає ключами землю?
 - Чому дід сказав, що лебеді принесли весну?                                                         -  Коли найбільше див робиться у світі?
  - Як ви відноситесь до Михайлика?
  - Як ви відноситесь до діда?

- Попрацюйте з ілюстрацією. Подивіться на ілюстрацію до цього твору.
- Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?
- Що художник зобразив на картині?
- Що він намалював у центрі картини? У далині?
- Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?
- Опишіть картину, використовуючи рядки з повісті.

- Перекажіть цей уривок від імені матері. 

 3. Математика.
Тема. Закріплення вивченого матеріалу.

Попрацюйте з дидактичним матеріалом с.175 варіант 1, №2 (задача), №2,  №3, №4, №5.

4. Я у світі.
Тема. Винаходи Людства, що змінили світ.

-Що таке винахід? ( Новий пристрій чи матеріал)
- Хто такий винахідник?(Людина, яка його створила)
  Люди відрізняються від тварин не тільки вмінням розмовляти, спілкуватися одне з одним. Люди вміють творити — споруджувати будинки й храми, писати вірші й музику, малювати картини, пізнавати світ і винаходити нові пристрої або матеріали.

Історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства — наприклад, спосіб добування та використання вогню, виготовлення луку – допомагали первісним людям у господарстві. Поява колеса, воза, човна, корабля, паровоза, літака розширила можливості для подорожей і перевезення вантажів. Створення телеграфу, телефону, радіо, телебачення, мобільного зв’язку, інтернету дало людям дивовижну можливість спілкуватися на відстані. Безліч винаходів допомагають людині в побуті. Це ложка, праска, окуляри, сірники, електрична лампочка тощо. 

- Якому винаходу сприяли події у казці?
1) От увійшов у ліс, підійшов до дерева, цюкнув сокирою, упав ниць та й заснув. Спав, спав… Коли це за якийсь там час чує — хтось його будить:
— Уставай, уже твоє щастя поспіло, вставай!
Дурень прокинувся, коли гляне — аж стоїть корабель: сам золотий, щогли срібні, а паруси шовкові так і понадимались — тільки летіти! От він, не довго думавши, сів на корабель, той корабель знявся й полетів. Як полетів та й полетів — нижче неба, вище землі — й оком не зглянеш! (Летючий корабель)
2) Але і молодший сідлає коня, збирається у дорогу.
— Куди ти, Мишку?
А він каже:
— За золотою пташкою. Мушу її спіймати, бо буде знову красти від нас груші.
Їде, їде. І в одному місті побачив братів: вони в корчмі пили і гуляли. Мишко на них не зважав. Поїв хліба, напився води і їде собі далі.
Дістався на розпуття, а там написана табличка: «Підеш прямою дорогою — загинеш. Підеш наліво — не вернешся. Підеш направо — з’їсть Залізний вовк". (Залізний вовк)
3) Вийшов Максим і бачить — перед порогом, під вікном і коло криниці три величезних гарбузи. Схотів підняти, але де там! — треба силу велета.
Гарбузи уже достигли, блищали, як сонечко.
— Жінко, ану, розпалюй у печі вогонь, — втішився Максим. — Звари на обід гарбузяної каші.
Закотив гарбуз до хати і нагострив ніж. Коли розрізав на дві половини, то очам не повірив: там був білий хліб, калачі, бринза, м’ясо, ковбаса, солонина — варене, смажене, солодке, квасне й гірке… Максим викладав те добро на стіл, а в гарбузі нічого не зменшувалося.(Дарунки з трьох зернин)
4 )Підійде вона, було, до стіни, де те дзеркальце висить, гляне в нього і спитає:
   Дзеркальце, правду скажи-но мені:
 хто в нас найкращий, у цій стороні?
    А дзеркальце й каже:
Ви, королево, найкраща у нас.
(Білосніжка і сім гномів. Брати Грім)










Немає коментарів:

Дописати коментар